برگر های خاص

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

پیوندهای روزانه

فست کژوال و تفاوت آن با فست فود

قبل از هر موضوعی باید به این موضوع اشاره شود که در صنعت غذا کانسپت های کاری متعددی وجود دارد که یکی از آنها فست کژوال میباشد؛ تعریف ساده و عامیانه ی فست کژوال عبارت است از:
نوع خاصی از فست فود یا رستوران که نه به شیوه ی سرو غذا به صورت پخت اختصاصی با زمان بالا می‌باشد و نه مثل فست فود ها یک سری محصولات پیش آماده که غالبا کیفیت پایینی دارند را با روغن هایی که برای غذاهای قبلی و بعدی استفاده می‌شود را سریعا درست کرده و به مشتریان تحویل میدهند.

شاید به این موضوع هم علاقه مند باشید : ده رستوران بزرگ دنیا

در واقع همان فست فود میباشد با این تفاوت که در فست کژوال ها غذا را با استفاده از مواد غذایی با کیفیت بالا و غالبا ارگانیگ درست کرده و در بسته بندی های بهداشتی به مشتریان تحویل میدهند، نکته ی قابل تامل در این سری از رستوران ها امکان مشاهده ی پروسه ی تولید غذا توسط مشتریان است.

فست کژوال

این نوع از رستورانداری یکی از سبک های پر طرفدار در دنیا می‌باشد که برند های همچون پنج نفر (فایو گارز) و… از پیشگامان آن میباشند که توانسته اند بیش از ۱۰۰۰ شعبه برای خود دست و پا کنند و البته از این نکته نباید غافل شویم که این سبک از رستوران‌داری در ایران نیز به شدت در حال پیشرفت و همه گیر شدن است، و برای اثبات این گفته همین بس که برند زنجیره ای فست فود شیلا به تازگی هشتگ فست کژوال را در کنار پست های خود قرار میدهد.

fast casual

به دلیل استفاده از مواد خوراکی تازه معمولا این رستوران ها سطح قیمت بالاتری نسبت به فست فود ها دارند با این حال، به دلیل نبود میزهای جداگانه و سرویس دهی به معنی کامل آن در سالن، نسبت به رستوران های شناخته شده با قیمت کمتری مواجه هستیم.

همچنین در مورد محیط این نوع از رستوران ها می توان گفت همچون فست فود مشتری احساس راحتی می کند. معمولا غذا به دو روش سرو می شود، اول این که بلافاصله بعد از سفارش دادن یا در مدت زمان کوتاهی سینی غذا در اختیار مشتری قرار می گیرد. و در روش دوم به صورت سلف سرویس مشتریان قادر خواهند بود غذای خود را از میز مخصوصی بردارند. با این حال سطح دستمزدها و مشتریانی که علاقه به پرداخت انعام دارند کمتر است.

منبغ : سایت چاپ و بسته بندی ایرانیان پک

نویسنده:

تاریخ: يکشنبه 3 مرداد 1400 ساعت: 10:13

تعداد بازديد : 90

به این پست رای دهید:

برچسب ها : ,,,
تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران

تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران ها یکی از عوامل مهمی است که کسانی که قصد راه اندازی رستوران را دارند باید به آن توجه کنند . از زمان های قدیم مردم نواحی مختلف کشور ، غذاهایی تهیه می کردند که با توجه به محیط جغرافیایی خود فراوانی بیشتری داشتند ،به طور مثال مردم نواحی جنوبی کشورمانند بندرعباس که به دریا های خلیج فارس و عمان دسترسی داشتند ، اغلب تبحر بیشتری نسبت به مردم بقیه نواحی در طبخ غذا های دریایی دارند.

تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران
تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران

اهمیت موقعیت جغرافیایی:

اهمیت موقعیت جغرافیایی برای کسانی که قصد تاسیس رستوران خود را دارند بسیار زیاد است.

موقعیت جغرافیایی میتواند اطلاعات ارزشمندی اعم از دید کلی نسبت به مزاج جمعیت ساکن در آن محل در اختیار رستوران داران قرار دهد که این خود میتواند کمک بزرگی به رونق کسب و کار های رستوران ها بکند .

همچنین محیط جغرافیایی میتواند شمارا در طراحی دکوراسیون رستوران خودتان کمک کند برای مثال در نواحی شمالی بدلیل وجود پوشش گیاهی انبوه و سرسبز میتوانید از مصالح ساختمانی صنعتی مثل بلوک و … استفاده نکنید و رستوران خود را با چوب یا کاه گل و مواد اولیه طبیعی بسازید .

همانطور که مشاهده می کنید در تصویر این رستوران تمام متریال موجود در سازه و وسایل خود را چوبی استفاده کرده که در عین زیبایی در کنار طبیعت سرسبز شمالی جلوه زیبایی به رستوران و محیط رستوران داده که میتواند در جذب مشتری های بیشتر و قدرتمند تر شدن رستوران شما کمک بیشتری به شما بکند .

نواحی مورد توجه ما عبارتند از :

نواحی شمالی کشور :

نواحی شمالی کشور جزو پر طرفدار ترین مزاج های غذایی را در کشور دارد که هر ساله تعداد زیادی از مردم نواحی مختلف برای سرو غذا و گذراندن تعطیلات خود به نواحی شمالی سفر می کنند .

نواحی شمالی بدلیل دسترسی به دریا و محیط مناسب برای دامداری تنوع غذایی بالایی دارند که هر کدام ازین غذا ها از همه نظر غنی از نظر ویتامین و بقیه مواد مغذی مورد نیاز بدن است به همین دلیل غذا های نواحی شمالی کشور بسیار ازنظر گردشگری مورد توجه است و همین مسئله رستوران های شمالی را مقداری نسبت به بقیه رستوران ها متمایز تر میکند .

برای مثال : ترشی تره غذاییست که از سبزی های خود روی موجود در جنگل های شمالی تهیه می شود و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است .

تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران

نواحی جنوبی کشور :

در نواحی جنوبی کشور بدلیل دسترسی گسترده به دریا از سالهای قدیم به ماهیگیری توجه بسیار زیادی شده که همین مسئله باعث شده مردم نواحی جنوبی تبحر زیادی در طبخ غذا های دریایی داشته باشند که همین مسئله باعث شده در این منطقه تاثیر محیط جغرافیایی بر رستوران ها بیشتر احساس شود .

همچنین در نواحی جنوب کشور بدلیل همسایگی با کشور های عرب و حضور عرب ها در جنوب کشور بسیاری از غذا های اقلیت های عرب سرو میشود که همین مسئله تاثیر محیط جغرافیایی را بر رستوران ها دوچندان می کند .

نویسنده:

تاریخ: سه شنبه 29 تير 1400 ساعت: 10:22

تعداد بازديد : 53

به این پست رای دهید:

برچسب ها : ,,
چگونه کیف خرید قابل استفاده مجدد را انتخاب کنم؟

بنابراین شما متعهد می شوید که از کیسه های خرید قابل استفاده مجدد استفاده کنید. خوش به حالت!

مطمئن شوید که یک کیف خرید قابل استفاده مجدد انتخاب کرده اید که متناسب با نیازهای فردی شما باشد. هرچه کیف های خود را بیشتر دوست داشته باشید ، بیشتر به خاطر می آورید که از آنها استفاده کنید!

اما چگونه کیسه خرید قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید که مناسب شما باشد؟

همه چیز به 1) اولویت مواد ، 2) قیمت ، 3) دستگیره ها و سایر ویژگی ها و 4) تعداد کیف بستگی دارد.

1. ترجیح مواد: گزینه های مواد زیادی برای کیسه های قابل استفاده مجدد وجود دارد - و مواد جدید در حال تولید هستند. کیسه های قابل استفاده مجدد معمولاً از پلی پروپیلن نبافته ، پنبه ، مواد چند لایه ، پلی استر یا نایلون (ripstop) ، PET بازیافتی یا طبیعی (جوت / بامبو / کنف) ساخته می شوند.

nw_pp

پلی نبافته: اکثر کیف های ارزان قیمتی که امروزه در فروشگاه های خرده فروشی مشاهده می کنید از پلی پروپیلن نبافته ساخته شده اند که نوعی پلاستیک است که برای ظاهر و احساس پارچه ساخته می شود. این گزینه متریال بسیار محبوب است زیرا با صرفه ترین گزینه صرفه جویی در مصرف عادت کیف یکبار مصرف را آسان تر می کند. این کیسه ها و ساک های دستی می توانند محکم و قدرتمند باشند و به صورت صاف برای نگهداری قرار می گیرند (برخی از کیسه های غیر بافته شده نیز در کیسه های کوچک جمع می شوند). آنها می توانند پر جنب و جوش و رنگارنگ باشند و اغلب با چاپ چهار رنگ فرایند در دسترس هستند. آنها نیاز به شستن دست دارند ، یا در یک ظرفشویی با آب صابون ، یا با پاشیدن آنها با مخلوط آب / سفید کننده یا اسپری تمیز کننده ضد عفونی کننده. پلی پروپیلن منسوج در پایان عمر شماره 5 قابل بازیافت است ، اما مراقب باشید که قبل از بازیافت ، هر گونه ماسوره ، ضربه محکم و ناگهانی را از بین ببرید. برخی از پلی پروپیلن منسوج از مواد بکر ساخته شده و برخی دیگر از مخلوطی از مواد جدید و مواد بازیافتی پس از مصرف کننده / صنعتی ساخته شده اند (برای تأمین اینکه کیف شما از مواد بازیافتی ساخته شده است با تهیه کننده کیف خود مشورت کنید) در اینجا نمای کاملی از مواد پلی پروپیلن بافته نشده وجود دارد:

پنبه

پنبه: آیا می خواهید کیف های خود را در ماشین لباسشویی بیندازید تا تمیز بماند؟ در این صورت ، پنبه با الیاف طبیعی بهترین گزینه است - اما برای حفظ آرم چاپ شده در آب ، آن را در آب سرد بشویید. پنبه های ارگانیک گران ترند ، اما برای محیط زیست بهتر هستند ، زیرا هنگام کشاورزی از سموم دفع آفات استفاده نمی شود. پنبه بازیافتی گزینه دیگری است و از درصدهای مختلف پنبه بازیافتی / بازیافتی پس از صنعت ساخته می شود. در اینجا نمای بوم پنبه ای را مشاهده می کنید (لطفا توجه داشته باشید ، وزن پنبه / شکل ظاهری آن از نظر کیسه متفاوت است):

براق_مته_راست

کیف های خرید چند لایه: اگر دوست دارید کیف های خود را اسپری کرده و پاک کنید ، احتمالاً کیسه های چند منظوره چند لایه را ترجیح می دهید! کیسه های چند لایه از پلی پروپیلن بافته شده چند لایه ، پلی پروپیلن غیربافته چند لایه یا PET بازیافتی چند لایه ساخته می شوند. تفاوت بین مواد پایه از داخل کیف دیده می شود - نمای بیرونی کیف نیز همان شکل اولیه را دارد. بعضی از کیف های لمینت دارای براقیت براق هستند و برخی از آنها ممکن است دارای روکش مات باشند ، که به براق بودن ورقه ورقه اشاره دارد. برخی از کیسه های چند لایه از سطوح مختلف محتوای پست مصرف کننده یا پست صنعتی ساخته شده است ، بنابراین با تولید کننده تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا از محتوای بازیافتی استفاده شده است یا / و اینکه آیا محتوای بازیافت شده "پس مصرف کننده" است یا "پست صنعتی" در اینجا نمای نزدیک از مواد کیسه ای چند لایه است:

Poly / Ripstop: کیف های قابل استفاده مجدد که از پلی استر یا نایلون ساخته می شوند بسیار محبوب هستند زیرا نازک ، بادوام و کم حجم هستند. به دلیل عدم مقایسه بهتر ، مواد مانند ژاکت بادشکن به نظر می رسند و احساس می شوند. کیسه های پلی استر و نایلون نسبت به برخی دیگر از گزینه های کیسه های قابل استفاده مجدد ، ارزش بیشتری دارند اما قیمت آنها هنوز مناسب است. بیشتر این کیف ها شامل کیسه ها یا بندهایی است که به راحتی در هنگام حرکت جمع می شوند. اگر کیسه چاپی نداشته باشد ، شستن در ماشین کیسه پلی / نایلون خوب است ، اما اگر با آرم یا اثر هنری تزئین شده است ، باید آن را در ظرفشویی بشویید یا آن را اسپری کنید تا چاپ کیسه حفظ شود. در اینجا نمونه هایی از مواد پلی / نایلون آورده شده است:

پلی_نیلون

PET بازیافتی: که اغلب به عنوان "بطری های نوشابه بازیافتی" نامیده می شود ، PET بازیافتی یکی دیگر از گزینه های محبوب کیسه های قابل استفاده است. درصد محتوای بازیافتی بسته به تامین کننده و کیف متفاوت است. PET بازیافتی از پلاستیک های بازیافتی پس از مصرف کننده (شماره 1 قابل بازیافت) ساخته شده است که شامل بطری های سودا و آب است. روش های مختلفی برای ساخت پارچه در این ماده وجود دارد. مواد PET ممکن است به عنوان یک ماده پایه با نمای بیرونی چند لایه (انتهای چپ) استفاده شود. یا می توان آن را با پلی استر ترکیب کرد و بیشتر شبیه کیسه های پلی / نایلون (وسط) بود یا می توان آن را با پلی استر برای پارچه ای نرم و لمس (بسیار راست) ترکیب کرد:

گزینه های حیوان خانگی

jute_bamboo_hemp

طبیعی: (نج جوت یا کنف، بامبو یا کنف) کیسه های قابل استفاده مجدد ساخته شده از جوت، بامبو یا کنف را می توان سخت برای پیدا کردن و اغلب گران تر از دیگر گزینه های کیسه هستند، اما آنها مورد علاقه در میان محیط زیست جان سخت هستند. این مواد تمایل دارند "مانند علف های هرز رشد کنند" که باعث کمترین استفاده و استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش ها می شود ، در حالی که از آب کمتری برای رشد استفاده می شود. جوت ، بامبو و کنف اغلب با موادی مانند پنبه یا پلی پروپیلن غیربافته مخلوط می شوند ، بنابراین شکل و ظاهر آن (و دوام) از کیسه ای به کیسه دیگر بسیار متفاوت است. این مواد در خالص ترین حالت خود احساس "دانه ای" دارند. در اینجا چند نمونه هستند:

2. قیمت: مهم است که قبل از شروع به جستجوی کیف ، به بودجه خود فکر کنید. اگر قبل از اینکه بفهمید فقط دو دلار کیف پول دارید ، نمونه هایی از کیسه های 8 دلاری را مشاهده می کنید ، ناامید خواهید شد. مانند تمام محصولات دیگر ، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید و به طور کلی کیف گران تری کیفیت بهتری خواهد داشت. در اینجا چند دستورالعمل در مورد قیمت گذاری کیف های سبک مواد غذایی آورده شده است:

حداقل گران (هر دلار 1 دلار - 1 دلار): در ابتدا کیسه های پلی پروپیلن غیر بافته شده و چند مورد استثنایی برای کیسه های کوچک و نایلونی.

محدوده قیمت متوسط (2 دلار و 4 دلار برای هر کیسه): بیشترین انتخاب را در این محدوده قیمت پیدا خواهید کرد. کیسه های چند لایه در محدوده 2-3 دلار قرار دارند. کیسه های پلی / نایلون در محدوده 2.50 تا 3.50 دلار قرار دارند. پنبه در سال 2011 افزایش چشمگیری داشته است و بیشتر کیف های پنبه ای هم اکنون در محدوده 3 $ 4 $ با گزینه های محدود زیر 3 $ هستند.

گرانترین (4 دلار + هر کیسه): پنبه ارگانیک ، پنبه بازیافتی ، کنف و جوت. همچنین کیف هایی با دسته های فانتزی و جزئیات زیاد (جیب ، دستمال و غیره)

3. دستگیره ها و سایر ویژگی ها: بعضی کیف ها تا می شوند ، بعضی ها زیپ می کنند ، بعضی ها ضربه محکم و ناگهانی می خورند ، برخی کوچک و برخی بزرگ هستند. در اینجا چند نکته دیگر در هنگام انتخاب کیف های قابل استفاده مجدد وجود دارد:

طول دستگیره: آیا دوست دارید کیف های کامل را روی شانه خود نگه دارید؟ اگر چنین است ، به دنبال طول دسته 20 "یا بیشتر باشید (از درز به درز در یک حلقه اندازه گیری می شود. حمل دستی را ترجیح می دهید؟ به دنبال دسته های حدود 18" یا طول کوتاه تر باشید)

اندازه Gusset: gusset به عمق کیسه اشاره دارد. اگر کیف برای مواد غذایی در نظر گرفته شده است ، به دنبال یک دستباف سخاوتمندانه باشید. بعضی از کیف ها صاف و بدون دهانه هستند ، برخی دیگر فقط دارای زیره هستند و برخی دیگر دارای آبشارهای 3 طرفه هستند (پانل های هر دو طرف و پایین).

Fold Up Bags: بسیاری از کیسه های قابل استفاده مجدد در بازار امروزه به گونه ای طراحی شده اند که در داخل خود یا کیسه ای جمع می شوند تا قابلیت حمل آسان داشته باشند. این کیف ها بسیار مناسب و مناسب برای سفرهای غیرمنتظره به فروشگاه هستند زیرا به اندازه کافی کوچک هستند تا در کیف ، جیب ، نگهدارنده لیوان اتومبیل ، کیف یا کوله پشتی نگهداری شوند. برخی کیسه های تاشو دارای چفت و بست ، زیپ ، بند بند یا Velcro هستند تا آنها را در کنار هم نگه دارد. مراقب کیف های ارزان قیمت با زیپ باشید ، زیرا اغلب زیپ ها به راحتی خرد می شوند.
رنگ کیف: بسیاری از کیف ها دارای مجموعه ای از رنگ ها هستند ، اما برخی از آنها چنین نیستند. اطمینان حاصل کنید که کیف عاشق شما به رنگی است که می توانید با آن زندگی کنید.

چاپ: اگر قصد چاپ آرم یا طرح روی کیف را دارید ، به خاطر داشته باشید که برای چندین رنگ در طراحی خود هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. اگر طرح شما در مرحله "تمام رنگ" است ، به احتمال زیاد به کیسه ای نیاز دارید که بتواند با انتقال گرما با کیفیت بالا چاپ شود. شما می خواهید با تهیه کننده کیف خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آرم شما را دیده است و بهترین روش چاپ را برای طرح و بودجه شما درک می کند. اگر به دنبال گرافیک تمام رنگی و چاپ "همه جای" هستید ، انتظار می رود 90 روز برای تولید با حداقل 2500+ صبر کنید.

عایق بندی: برخی کیسه های مواد غذایی با عایق حرارتی پوشانده شده اند که باعث می شود غذاهای سرد در حین حمل و نقل سرد باشند. اینها معمولاً گرانتر از کیسه های معمولی مواد غذایی هستند ، اما ایده خوبی است که حداقل یکی از این کیف ها را در ترکیب خود داشته باشید.
کیسه های بطری شراب و آستین بطری: برخی کیسه ها به طور خاص برای 1 ، 2 ، 4 یا 6 بطری شراب طراحی شده اند. کیف های دیگر دارای "آستین" بطری داخلی هستند که هنگام حمل و نقل نوشیدنی ها را به صورت قائم نگه می دارد. اینها می توانند بسیار مفید باشند!

4- چند کیف مورد نیاز است؟ قاعده کلی این است که برای خرید هفتگی باید به ازای هر نفر از اعضای خانواده خود حدود 2-3 کیسه داشته باشید. با استفاده از این راهنما ، یک خانواده چهار نفره در هر سفر به فروشگاه به 8-12 کیسه احتیاج دارند). همیشه ایده خوبی است که برای سفرهای غیر منتظره خرید (مواد غذایی ، مراکز خرید یا سایر موارد) در خانه ، ماشین یا اداره چند وسیله اضافی بزنید.

کیف های قابل استفاده مجدد در جامعه ما بسیار رایج است و تعداد زیادی انتخاب وجود دارد. برخی از آنها چند کیف عالی را خریداری می کنند که ممکن است برای مد و سبک بیش از عملکرد مناسب باشد. بسیاری از مردم از هر کیسه های یکبارمصرف سفارشی که می گیرند به عنوان مجانی در مراسم استفاده می کنند. حتی با این افراد ، افراد مورد علاقه خود را در میان آنها پیدا می کنند. مورد علاقه شما چیست؟ چرا؟ به ما خبر دهید!

نویسنده:

تاریخ: چهارشنبه 2 تير 1400 ساعت: 17:23

تعداد بازديد : 85

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : 0

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 20
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 23
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 2
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 39
بازدید سال : 138
بازدید کلی : 5306
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.17.203.68
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

درباره ما

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

آخرین نظرات کاربران

امکانات جانبی